trpíte záchvaty přejídaní?..

12. července 2014 v 9:47 | Veronika |  Moje zápisky
Každý se občas přejí, na oslavě, o Vánocích, Silvestra, nebo si dá zákusek i když už je najedený dost. Ale pravidelné záchvaty přejídání mohou být spojeny se stresem, depresí, nízkým sebevědomím, odmítáním vlastního těla a jinými negativními emocemi. Vychází tedy z psychiky, kdy se člověk cítí jak v bludném kruhu. Ale i nutkavé přejídání je léčitelné.!!:)))



Rozvrhněte si den

Základem je snídaně, oběd a večeře doplněné o dopolední a odpolední svačinku.

Nedělejte dlouhé pauzy mezi jídly

Kolem 3 hodin odpoledne si připravte malou svačinku. Pokud děláte velké pauzy mezi jídly, máte pak chuť na něco víc kalorického. Účastníci studie s nižší hladinou cukru v krvi, způsobenou dlouhou pauzou mezi jídly, reagovali silněji na obrázky vysoce kalorických potravin. Plánujte dopředu.

Na jídlo se soustřeďte

Na svůj oběd se soustřeďte, vychutnávejte si i jeho vůni a vzhled. Podle studie, lidem, kteří si hlavní jídlo vychutnávají bez rozptylování, stačí menší svačina později. Nejezte u novin nebo počítače a zkuste si dát oběd na menší talíř, to pomáhá přestat jíst, když už jste sytí.

Jezte pomalu

Už odmalička nás maminky a babičky napomínaly, ať mezi sousty pijeme a pořádně je před polknutím rozkoušeme. Studie ukazují, že u štíhlých lidí signály, že jsou sytí, dosáhnou k mozku po 12 minutách, zatímco u obézních až za 20. Pomalé jedení tedy zajistí, aby tyto důležité zprávy měly čas dorazit k mozku.

Záleží i na psychice

Stres a nuda mohou být jednou z příčin častého přejídání se. Zkuste si místo toho zacvičit, relaxovat, vyzkoušet meditační a dýchací techniky, zajít si na procházku, zavolat přátelům nebo se věnovat oblíbené činnosti.

Máte dostatek spánku?

Možná vás tato souvislost nenapadla, ale méně než 7-9 hodin nočního spánku snižuje hladinu leptinu, hormonu, který nám dává najevo, kdy jsme se najedli dostatečně a vývojově souvisí s adaptací organismu na hladovění, a zvyšuje hladinu ghrelinu, který je součástí signalizace nezbytné k vyvolání chuti k jídlu a celkově působí proti hubnutí.
přejídání a přecpávání se
Znáte nějaké další rady, které vám pomohly odnaučit se přejídat?
 


Komentáře

1 Ko Ky Ko Ky | Web | 13. července 2014 v 22:10 | Reagovat

Pěkné způsoby:) snad někomu tento článek pomůže,já kdybych trpěla přejídáním, tak by mi to rozhodně pomohlo :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama