SNÍDANĚ

10. července 2014 v 12:28 | Veronika |  Moje zápisky
Ahoj slečnyy taže muslli každý den rozhodně NE!! Já si dam jednou dvakrát týdně když budu mít chuť ale jinak rozhodně ne.. Je v tom strašně cukru, psali jsme mi to tady tak sem se přiučila a jestě jsem zkoukla toto video A je to dost jasný :))..

Připravila jsem si pro vás článek který je věnován DOBRÉ A ZDRAVÉ SNÍDANI :P Tak se podívejte :))

JOO PS : Blbne vám taky blog? mám nový design a furt mi tam skáče ten starý. Taky vám to dělá? :D




Důležité je, abyste ráno snídani nevynechaly, protože tělo potřebuje po dlouhé noci novou dávku energie.A pokud si myslíte, že zhubnete, když nebudete snídat, tak to jste na omylu. Naopak během dne budete mít ještě větší hlad, než kdybyste ráno měla dietní snídani. Také nejezte ve spěchu, raději si o chvíli přivstaňte, snídani nachystejte a tu poté pomalu snězte. Zdravá snídaně je základ úspěšného a dobrého dne.!! :))) Snídaně by měla každý den zaujímat20 - 25 % energetického příjmu..


1 . SNÍDANĚ S JOGURTEM
  • Jogurt + sypané müsli + ovoce - smíchejte polotučný jogurt se sypaným müsli a k tomu přidejte nakrájené ovoce.
  • Jogurt (mléko) + ovesné vločky + ovoce + ořechy - smíchejte jogurt nebo mléko s vločkami, přidejte ořechy a nakrájené ovoce - nechte odležet deset minut a můžete konzumovat.
  • Jogurt + vločky + oříšky + rozinky - místo klasických ovesných vloček si dejte žitné, pšeničné, pohankové nebo jiné vločky, přidejte oříšky, rozinky nebo ovoce.
  • Ovocná miska + jogurt - nakrájejte různé druhy ovoce, které můžete sníst bez ničeho nebo s jogurtem.
sypané müsli s ovocem

2. CHLÉB, PEČIVO.
Klidně si můžete na snídani dát i chleba nebo pečivo. Pokud se chcete zdravě nasnídat, zvoltecelozrnný chleba, žitný chleba nebo celozrnné pečivo. U pečiva sidávejte pozor na obarvené pečivo, které je často jen vícezrnné.

  • Chléb/pečivo + máslo + sýr + zelenina - chleba tence potřete máslem, přidejte plátky sýru a k tomu zeleninu podle chuti. Místo másla můžete použít i nějaký margarín.

  • Chléb/pečivo + máslo + šunka + zelenina - stejně jako u předchozí varianty, ale místo sýra dejte kvalitní šunku.
  • Chléb/pečivo + máslo + marmeláda + ovoce - marmeláda na snídani není vůbec problém, ale vybírejte si kvalitní marmelády (nově džemy) s vysokým obsahem ovoce.
  • Chléb/pečivo + pomazánka - chléb s dobrou pomazánkou (česnekovou, tvarohovou, sýrovou,...) je taky velmi zdravou snídaní.

  • Toast + šunka + sýr + zelenina - zapečený toast se sýrem, šunkou a například rajčetem je také výbornou variantou ke snídani. Navíc si můžete udělat více toastů a vzít si je do práce na svačinu.

  • Chléb/pečivo + sázené vajíčko + zelenina - sázené vajíčko (volské oko) připravované na teflonové pánvi neobsahuje žádný nadbytečný tuk. Jediný tuk, které má, je to ve žloutku. K němu si dejte dobré pečivo a nezapomeňte na zeleninu.

  • Chléb/pečivo + míchaná vejce + zelenina - míchaná vejce vůbec nemusí být kalorickou bombou. Na malém množství olivového oleje osmažte cibuli a nakrájenou libovou anglickou slaninu, poté přidejte vejce. Taková snídaně jednou za čas vůbec neuškodí !! :))
pečivo s pomazánkou

3. OBLÍBENÉ OVESNÉ KAŠE :))

  • Ovesná kaše - vločky namočte do mléka nebo do vody den předem, pak je uvařte společně s oříšky, semínky nebo ovocem. Kaši můžete ochutit medem nebo rovnou podávat. Ovesná kaše patří mezi velmi časté dietní snídaně.

  • Jáhlová kaše - jáhly spařte a uvařte ve vodě nebo mléce, přidejte rozinky, oříšky nebo ovoce a podávejte.

  • Pohanková kaše - pohanku lámanku propláchněte a uvařte. Dále ji ochuťte buď medem nebo naopak dobrým kořením.

  • Rýžová kaše - rýži uvařte doměkka s mlékem, přidejte skořice a na talíři dochuťte medem.

  • Pohanková kaše raw - pohanku lámanku namočte do vody nejméně na 4 hodiny. Poté slijte vodu a rozmixujte ji s ovocem (jablko, banán,...), vychlaďte a můžete si na ní pochutnat.

  • Naklíčená kaše - naklíčené obiloviny (žito, špalda, oves,...) rozmixujte, smíchejte s mlékem (sojové, kravské,...), přidejte skořici a chvíli vařte. Dochutit můžete medem nebo sirupem.

  • Kaše z polenty, quinoy, amaranthu a dalších obilovin.

snídaně

Pití k snidaní.

K pití si můžete dát čaj, vodu, vodu s citrónem, ovocný džus, který naředíte nebo zeleninový džus. Pokud jste závislá na kávě, dejte si klidně i kávu, ale doplňte ji vodou (dvakrát větší množství vody než kávy). Nevhodné jsou sladké nápoje jako je Cola, Tonic a podobně. Optimálně byste na snídani měla vypít dvě sklenice, v nejhorším případě jednu.

Pokud máte problémy s pravidelnou snídaní, začněte postupně. Rozhodně se nenuťte hned do velkého jídla, ale začněte s menším. Dejte si ovoce, poté jej vyměňte za něco jiného. V případě, že by to nešlo, dejte si snídani, až dorazíte do školy nebo do práce. Hlavně něco jezte. !! :))))

Tento článek jsem si pro vás připravila sama, použila jsem pouze tento zdroj :)) ...
Příště to budou svačiny, obědy a večeře :P :))
 


Komentáře

1 Ko Ky Ko Ky | Web | 10. července 2014 v 13:04 | Reagovat

díky za pochvalu pohybu a jídelníčku v jednom :)

2 Ko Ky Ko Ky | Web | 10. července 2014 v 13:05 | Reagovat

tak ti děkuji za tento článek a pokud mohu s dovolením si některé věci i uložím :-)

3 Zoey* Zoey* | Web | 10. července 2014 v 13:18 | Reagovat

Loupat se ti může ze sluníčka :P to znám :D a děkuji za pochvlu :)
Krásný článek :))

4 Elis Elis | Web | 10. července 2014 v 14:43 | Reagovat

Je to pěkný článek. Od pár zdrojů jsem si vyslechla, že snídaně by měla mít dokonce až 50% denního příjmu. Nevím, co je na tom pravdy, ale fakt je, že jakmile se člověk nasnídá ráno, je hned i v lepší náladě. :) Když snídám, což bohužel není každý den, jsem příznivcem kaší. Úplně všech, co existují! :D Slazené medem, ovocem, dokonalost sama. :)

5 its-about-you its-about-you | Web | 11. července 2014 v 10:47 | Reagovat

Pěkně zpracovaný článek :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama